Uutiset

Oletko järjestämässä virtuaali- tai hybriditapahtumaa?


01.02.

Virtuaali- ja hybriditapahtumien järjestämisessä on omat lainalaisuutensa, jotka eroavat perinteisten livetapahtumien järjestämisestä. Työtä on usein tuplamäärä, kun tilaisuudessa hyödynnetään sekä fyysisiä tiloja että virtuaalisia tapahtuma-alustoja. Usein käsipareja ja osaamista tarvitaan enemmän.

 

 

Alla oleviin checklisteihin on kerätty sellaisia asioita, joita niin tapahtumajärjestäjän, tiloja myyvän tahon kuin tekniikkatoimijankin tulisi huomioida virtuaali- ja hybriditapahtumia järjestettäessä. Nämä kolme tahoa muodostavat onnistuneen tapahtuman tärkeän kolminaisuuden, jossa tiedon kulun tulee sujua jouhevasti kaikkien osapuolen kesken.

 


Huomioithan, että checklisteissä keskistytään nimenomaan virtuaali- ja hybriditapahtumien kannalta oleellisiin asioihin. Yleisiä tapahtuman järjestämiseen liittyviä oppaita löytyy netistä pilvin pimein, tässä yksi hyvä esimerkki avuksi. 

 

Checklistiä on koottu yhteistyössä eri toimijoiden kanssa läpi koko hankkeen ja niistä kiteytettiin tärkeimmät kohdat suhteellisin lyhyiksi listoiksi. Jokainen voi itse täydentää listoja halutessaan. Toivomme, että listat toimivat hyvänä ja helpottavana  työkaluna virtuaali- ja hybriditapahtumia järjestettäessä.

 

 

Muita vinkkejä:

Alueemme tapahtumatekniikkatoimijoita olemme listanneet samalla sivulle, jonka löydät täältä.
Hybridi- ja virtuaalitapahtumien tärkeimmät käsitteet taas on saatavilla niin sanaston kuin videonkin muodossa.

 

 

 

Checklist on osa Virtuaalisuudesta kestävää kasvua tapahtuma-alalle hanketta ja julkaistu ensimmäisen kerran hankkeen sivuilla. Hankkeen (15.2.2021-31.3.2022.). Rahoitus Etelä-Pohjanmaan Liitto (AKKE).

 


Takaisin uutisiin

Parasta palvelua

Ota yhteyttä niin mietitään ja kartoitetaan yhdessä tapahtumallenne parhaat puitteet Seinäjoelta!

040 779 8809

Jenniina Palmu, myyntipäällikkö

Pyydä tarjous   LIITY POSTITUSLISTALLE 

Sulje sivuvalikko