Uutiset

BLOGI: Myyntipäällikön normipäivä


08.02.

”Millainen on myyntipäällikön tavallinen työpäivä?” ja ”Mitä sä oikeastaan teet työksesi?” kysymyksiä esitetään minulle melkein päivittäin. Koitan tässä hieman avata molempaa. 

 

Aika usein aloitan työt aamulla jo kotona kahvikupin ääressä. Itseään on hyvä herätellä uuteen päivään rennosti, joten alkuun selaan yrityksen some-kanavat (Instagram, Twitter, Facebook ja Linkedin) läpi ja vastaan kommentoijille. Aika usein näistä kanavista myös löydän uusia potentiaalisia tapahtumia ja asiakkaita, joille sitten soittelen päivän aikana. Sähköposti on  myös tässä vaiheessa jo avattava ja tehtävä tilannekartoitus.  Aamupalan jälkeen on aika kurvata toimistolle.

 

Toimipisteeni sijaitsee vielä tällä hetkellä Framilla (joka on yksi  kumppaneistamme). Työhuoneeni ikkunasta näen myös Seinäjoki Areenan ja Seinäjoki-salin sekä meidän vähän turhan vähälle käytölle jääneen kauniin jokimaisemamiljöön. Mitähän kaikkea sinne vielä keksittäisiin? Näissä puitteissa on mahtava työskennellä, niinpä lisää kahvia kehiin ja sitten onkin aika syventyä sähköpostiin. 

 

Sähköpostia tupsahtelee mukavasti ja käyn ne läpi. Jos juuri sillä hetkellä ei ole mitään kiireellistä viestiä tai vielä odottelen kumppaniyrityksiltämme tarjouksia asiakkaille välitettäväksi, alkaa päivän ensimmäinen soittorumba. Aamupäivät ovat tehokasta soittoaikaa ja usein muutaman kontaktin saan näppärästi hoidettua ennen lounasta.  

 

Lounaan jälkeen soittelu, uusien kontaktien googlettaminen ja sähköpostiin vastailu jatkuu. Saattaa päivän aikana tulla soiteltua ja viestiteltyä myös kumppaniyritysten edustajien kanssa. Suunnittelemme yhdessä erilaisia kampanjoita uutiskirjeisiin ja someen sekä erilaisia tilaisuuksia asiakkaille. Olemme toteuttaneet mm. aamiaisinfoja, after work -tilaisuuksia ja bussikierroksia oman alueen väelle tai kutsuneet vieraita kauempaakin tutustumaan Seinäjoen hyviin kokouspaikkoihin. Paljon työkseni myös reissaan erilaisissa myyntitilaisuuksissa. Sunnuntaina koittaa lähtö Ouluun ja SUOMA-kierroksen myyntipäiville.

 

 Tässä vaiheessa päivää olen jo yleensä ehtinyt jotain meidän sometileillemmekin päivittää. Tällä hetkellä kiirettä aiheuttaa myös uuden esitteen suunnittelu yhdessä mainostoimiston kanssa. Faktatietojen päivitystä ja tekstien kirjoittamista on vielä jäljellä jonkin verran. Alkuvuodesta kirjoittelin myös oppaan ”Miten järjestää oikeasti onnistunut tilaisuus” , joka on ladattavissa nettisivuiltamme.

 

 

  Työkseni siis myyn ja markkinoin Seinäjokea ja lähialuetta hyvänä ja helppona
  paikkana järjestää kokouksia ja muita tapahtumia. Tehtävänäni on auttaa asiakasta
  löytämään palveluvalikoimastamme juuri ne hänelle ja juuri tiettyyn tapahtumaan
  parhaiten soveltuvat puitteet.  

 

  Mutta nyt on aika laittaa kone säppiin, kirjata ylös huomisen to do-listaa ja lähteä kotia
  kohti. Tämä kirjoitus oli vasta alkua ja kertoi siitä, millainen on myyntipäällikön
  normipäivä. Tästä eteenpäin pääsette lukemaan kokemuksistani kun työskentelen
  päivän verran kumppaniyrityksissämme TET-harjoittelijan roolissa.  

Kierros alkaa Kyrö Distillery Companysta ja Kyrön Matkailun Edistämiskeskuksesta ensi viikolla 14.2.2018 - pysy kuulolla! 

 

 

Jenniina Palmu
myyntipäällikkö, Seinäjoki Congress Oy 

 

EDIT: Koska myyntipäällikkö on aina töissä, täytyy illalla toki ennen nukkumaanmenoa  kurkistaa some-kanaviin ja sähköpostiin. 


Takaisin uutisiin

Parasta palvelua

Ota yhteyttä. Järjestetään yhdessä unohtumaton tapahtuma Seinäjoella. Palvelumme on maksutonta!

040 779 8809

Jenniina Palmu, myyntipäällikkö

Pyydä tarjous   

Sulje sivuvalikko